Rysunek

Rysunek, malarstwo, kaligrafia, media, historia

środa, 8 listopada 2017

Mniejszy format - szkice



Kilka szkiców z ostatniego ...okresu.

Moim zdaniem jakoś, bo jakoś, ale zaczęło mi to wychodzić - czyżby kwestia wyrobienia odpowiedniej liczby godzin przy sztaludze..?

A może to przez mniejszy format, akryl nie zdąży zaschnąć..

Wszystkie formaty 24x31 cm na kartonie.





Skromna potrawa.

Tempera,  trzy kolory:
ochra żółta, siena, brąz Van Dycka i biały







Owoce dzikiej róży

Niebieski na pierwszym planie to błękit kobaltowy - zastosowany w czystej postaci, co na - w sumie -pastelowym tle mocno wyciąga głębię. Same owoce trochę giną w tym niebieskim i zielonym. Lepiej oglądać z daleka, albo w mniejszym formacie.






Głóg





i szkice:




Hibiskus I 





 Hibiskus II





Hibiskus III


Ale chyba jeszcze nad nimi popracuję.




Na tym zdjęciu Owoce róży chyba lepiej wyglądają.








Bardzo mi się podoba pierwszy obrazek, ma już takie malarskie akcenty, reszta w miarę w miarę...


Poza tym machnąłem swój autoportret też temperami i naprawdę fajnie to wygląda... wierzcie na słowo.




Pamiętajcie - cebula najlepsza podsmażana na maśle, czosnek - drobno posiekany wetrzeć w masło na chleb pod ser, pomidory - co tam dajecie...

Na zdrowie...

















2 komentarze:

Małgosia - "Sztuka w papilotach" pisze...

Rzeczywiście, pierwszy chyba najlepszy, ale dzbanuszek z owocami dzikiej róży też mi się bardzo podoba :). Sam dzbanuszek świetny, a owocom może trzeba dodać trochę trójwymiarowości, wyciągnąć je z tła, przez dodanie innych odcieni (róż, oranż) i blików światła...? Ja też mam skłonność do spłaszczania obrazów, ostatnie poprawki u mnie zawsze polegają na dopracowaniu światłocieni.

MS pisze...

Owoce mają delikatne odcienie, od spodu są pociemniałe. Dałem sienę paloną z pomarańczowym i zielonkawą umbrę dla wyrobienia cienia od spodniej części, ale na tle kobaltowego błękitu za bardzo tego nie widać. W tygodniu chyba do tego podejdę i trochę jeszcze rozjaśnię. Dzięki za uwagi i pozdrawiam!