Rysunek

Rysunek, malarstwo, kaligrafia, media, historia

sobota, 19 stycznia 2013

SketchUp - czyli kartuski dworzec w 3D


No i trochę pomachlowałem.

Na podstawie swoich szkiców zrobiłem model 3D w programie SketchUp...

 

Po prawej ręce mamy nowy parking. W głębi budynek dworca,   na pierwszym planie - "magazyn".
Klikając na obrazek można się lepiej przyjrzeć szczegółom.




 
Brakuje okien na parterze i IIp. od strony ulicy.
Min. na ścianie pomiędzy połacią dachu. I w połaci dla Ip.
I jedno na samej górze na środku.




Bliżej budynku - widać lepiej gzymsy na poziomie okien II p.
Brakuje okien na ścianie szczytowej - do układu symetrycznego.


 







 Widok od strony peronu - na pierwszym planie budynek dworca - jeszcze goły...
Bud. "magazynowy" - nie jest ukończony od strony szczytu.






Widok ogólny.
Niektórzy nazwali by to "historyzowaniem", bo budynki nie są nowoczesne.
Ale ja nie uważam tego za wadę. W końcu ludzie chodzą spędzać czas na starówkę, a nie w blokowiska.


Ludzie mają wewnętrzną potrzebę przebywania w miejscach ładnych. A kiedyś było ludzi stać na piękną architekturę.

Dziś króluje pieniądz....





  Zbliżenie.


 
 Od strony miasta.




 Spacerkiem dookoła...



Inny kolor dachówki od strony peronu - sketchup jest dość ubogi i jak dla mnie mało precyzyjny.






Brakuje mi wielu detali, które dopiero stanowią o wyglądzie budynku.




Sygnaturki mi nie wyszły - są za grube.
O wiele lepiej wygląda to na szkicu.







No, cóż - cudo to to nie jest, myślę, że rysunek w ołówku lepiej oddałby moją wizję.
Ale to dużo pracy.


SketchUp niestety nie oddaje faktury ścian, słabo widać gzymsy, wszystko to waży na ogólnym odczuciu.


Może postaram się o lepszy program?











Brak komentarzy: