Rysunek

Rysunek, malarstwo, kaligrafia, media, historia

piątek, 27 października 2017

Amaldus Nielsen i jego morze



Ufff....

Wróciłem do malowania jakiś czas temu. Pod wpływem lektury artykułu o Czachórskim złapałem za pędzle i machnąłem kolejny obrazek inspirowany klasyczną twórczością, bo raczej nie nie nazwałbym tego kopią, za słaby jestem, by tak mówić...

Brakuje mi jeszcze roślinności na pierwszym planie, jak dorobię, to pewnie go tu pokażę.

No własnie - przecież w zeszłym roku (?) zrobiłem Czarne Skały w Trouville wg Boudina...


Muszę zrobić mu fotki i go w końcu tutaj wrzucić.


Tymczasem sięgnąłem (znowu - a przecież nie przepadam za marynistyką, no, ale te chmury...) po chyba mało znanego w Polsce norweskiego malarza Amaldusa Nielsena.





"Morze" -Amaldus Clarin Nielsen, 159x85 cm, olej



Kolejne moje odkrycie....

Widoczki niesamowite, od czasów Budena niebo i chmury na obrazach robią na mnie wielki wrażenie i zawzięcie próbuję na swoich obrazkach zrobić coś takiego, co mnie samego zachwyci....



Malarz urodził się w 1838 roku, studiował w Kopenhadze i  Duseldorfie, uważany jest za pierwszego norweskiego malarza naturalistycznego.

Jego twórczość, to nie tylko marynistyka, malował również pejzaże "lądowe".... Malarz dożył wieku 94 lat i zmarł na zapalenie płuc w 1932 roku.

Kilka jego obrazów...






 Wieczór we Fredrikstad, 1909 r.




 Poranek w Ny-Hellesund, 52x87 cm, 1909 r.





 Widok z Balestrand, 34x47 cm, 1890 r. 




 Plaża po deszczu w Nærland, 85x120 cm, 1897 r. 






 Wieczór we fiordzie, 112x185 cm, 1893 r.





 Wieczór, 41x68, 1878 r. 













Hvaler, 75x127 cm 




Innover, 1914 r. 







 Fiord wieczorem, 116x172 cm, 1897 r. 





 Wieczór nad morzem, 1909 r. 





 Z archipelagu Ny-Hellesund, 17 x 25 cm 





 Żeglując o zachodzie słońca, 1893 r. 





 Poranek we Fredrikstad, 1902 r. 






 Arisholmen, Fredrikstad, 1886 r.















Studium z Arisholmen we Fredrikstad, 19x35 cm, 1884 r.















źródło zdjęć - internet




Brak komentarzy: